Calorieën tellen heeft helemaal geen nut. Erger nog, het is een LEUGEN!

Over de calorische ONZIN!


Voorwoord

Als je kampt met wat extra kilootjes en rolletjes die je liever kwijt dan rijk bent, is het belangrijk om een realistisch doel te stellen. Het is immers onmogelijk om 10 of zelfs 3 kilogram per week te verliezen. Duurzaam gewichtsverlies kost tijd en moeite, dus het stellen van kleine realistische doelen zal je helpen teleurstelling te voorkomen. Richt je bijvoorbeeld liever op het verliezen van telkens een kilogram in plaats van twintig. Daarna richt je je op de volgende, want succes voedt succes. En hoe meer succes je boekt, hoe groter de kans dat je gemotiveerd blijft. Maar wat betekent dat nu voor jou? Hoe snel mag je succes verwachten?
Wel, niemand verliest op hetzelfde tempo gewicht. Daarom is het belangrijk om je bewust te zijn van alle dingen die een invloed kunnen hebben op je gewichtsverlies, dingen waar je in eerste instantie misschien niet aan denkt als je in allerijl een sportabonnement koopt en je koelkast vult met gezonde voeding.

Dus, voordat je jezelf een bepaald streefgewicht oplegt, weet dat deze factoren een rol kunnen spelen over de factor hoe snel je gewicht verliest.

Je verliest sneller gewicht als je meer gewicht moet verliezen. Hoe zwaarder je bent, hoe meer energie je lichaam nodig heeft om het laten functioneren waardoor je op een natuurlijke manier meer calorieën verbrandt. Daarom verlies je vaak aan het begin van een dieet meer gewicht. Doe je verder en hou je je aan je plan voor een langere periode, gaan de veranderingen van dag tot dag minder groot zijn. Dat komt omdat je met een paar gezonde aanpassingen in het begin veel resultaat boekt. Maar eenmaal als je wat afgevallen bent en veel gezonde veranderingen doorgevoerd hebt, moet je blijven zoeken naar manieren om hiermee verder te gaan.

Het is niet nodig om drastisch in je aantal calorieën te snoeien als je wil afvallen. Het is een misvatting dat je sneller gewicht verliest als je calorieën beperkt.
Minder calorieën eten helpt om af te vallen, maar langdurig het juiste type calorieën beperken kan ervoor zorgen dat je het verkeerde gewicht verliest, namelijk het vetvrije spiergewicht.
Probeer daarom vooral calorieën uit eenvoudige suikers, voornamelijk koolhydraten en geraffineerde suikers te beperken. Dat is de beste manier om vet en geen spieren te verliezen.
Maar je moet wel vet vlees of vette vis eten. Want alle suikers en koolhydraten zijn omgezet in 'ongezond' vet. Het vraagt ECHT vet uit vlees en ECHTE BOTER om het te kunnen verbranden. Dat is 1 reden waarom calorieën tellen onzin is! Buikvet is afkomstig van snelle koolhydraten welke niet als glycogeen in de lever kunnen worden opgeslagen en als ongezond 'vet' wordt op geslagen bovenop de spieren.

Je snelle koolhydraten op een langzame manier inperken is ook veel realistischer. Een langzamer proces helpt je sneller aan je nieuwe eetpatroon gewoon te worden en het vervolgens vol te houden.
indien je zo nodig calorieën wil tellen, eet dan nooit minder dan 1.200 calorieën per dag en richt je op een gewichtsverlies van een halve kilogram per week. Dat is realistisch genoeg en een reden om het vol te houden!
Toch door zo weinig calorieën te eten is het mogelijk dat je je schildklier kapot maakt!

Een gemiddelde standaard hamburger is goed voor bijna 500 calorieën. Om de calorieën van een Big Mac weg te werken, zijn welgeteld 42 minuten aan cardiotraining nodig. Een volledige pizza vertegenwoordigt 818 calorieën, oftewel 81 minuten joggen. En het ergste is dat al het genoemde WAARDELOZE VOER een complete lege doos is.
Dat is nu juist de voeding die je moet gaan laten. Alles wat een hoge waarde aan SNELLE koolhydraten vertegenwoordigt.

Sommige voedselgoeroes beroepen zich dan tijdens diëten om veel extra fruit te eten. Ook dat is een fabel. Ook alle suikers in het fruit zijn SNELLE koolhydraten. Als je pizza en ander fabrieksvoer gaat verruilen voor ‘gezond’ fruit zul je ook niet serieus afvallen.
En blijf ook van de zogenaamde smoothies af. Er zitten geen vezels in en in sommige van deze drankjes zit soms het sap van 10 stuks fruit. Dat is een SUIKERBOM! Gezond is anders!

Afrekenen met mythes

Pasta’s mogen best wel een keer gegeten worden. In de oude en ECHTE ITALIAANSE keuken waren een beetje spaghetti of een stukje lasagna VOORGERECHTJES, geen complete maaltijden. Het is een beetje zoals bij ons aardappelen eten. Gewoon vulling met koolhydraten. Gecombineerd met elke week de verplichte pizza, de lasagne en de spaghetti, is het dan een wonder dat iedereen MODDERVET wordt en niet afvalt?

Het ontbijt is helemaal niet de belangrijkste maaltijd van de dag. Je zult zeker niet eerder naar snacks grijpen hierdoor. Er zijn meer factoren verantwoordelijk om aan te komen of af te vallen.

VERGEET dat je van LIGHTPRODUCTEN zult afvallen. Eerder kanker krijgen, ja. Men zou het percentage kankerpatiënten onder de mensen die sommige gepropageerde diëten volgen en van het merk ook de lightproducten kopen eens op moeten tellen. (Beseft u wel wat voor chemische zooi men gebruikt om alle vet uit voeding te halen voordat het een ‘light’ product is?)

Ook de genen zijn niet verantwoordelijk voor je gewicht. Als ik kijk naar foto’s van mijn vader en mijn moeder uit hun jeugd en jonge volwassen leven, zie ik duidelijk het verschil. Het is wat je eet waardoor je dik wordt. Obesitas is te danken aan het veranderen van leef- en eetgewoonten.

Er bestaat maar één type dat genetisch ‘dik’ is, het picnische type, en dat komt alleen door de dikke laag bindweefsel!

Deze studie zal u overtuigen dat mensen die klakkeloos diëten volgen of zich een waardeloze manier van eten hebben aangeleerd door veranderde leef- en eetgewoonten, zichzelf de kist in eten!
Hoeveel voedselgoeroes helpen hier aan mee?

kanker wordt veroorzaakt door UW LEVENSSTIJL zegt Canadese studie!